Rim

"Tip Tap"

Stod och väntade på bussen vid Gullmarsplan. Jag la märke till damen som stod och stampade med foten i marken. Sedan kom ögonblicket där en passerande valde att spela med i takten. Alltför ofta ser vi inte de små detaljerna i vardagslivet.
//Joel








"Rosa stövlar är hela grejen, inget annat duger åt denna tjejen" by Emily



Rim kopplar jag till poesi, med ett genomtänkt och välstrukturerat mönster i ord. I bild vill jag illustrera detta med hjälp av profilen av ett människoansikte, vilken består av återkommande mjuka former, harmoniska linjer. Ville att bilden skulle ha en poetisk ton men samtidigt en enkel och ren stil. //Vera




By Jesper

1 kommentarer:

Joel Foo sa...

Emily: Enkelt och lite busigt rim bokstavsrim gjort visuellt på ett lekfullt sätt. Centerat och rakt på. Stövlarna förstår jag är din personliga touch, men hade velat se mer utav det fotografiska. Vet ej vad du har för förkunskaper, men sett av dina andra bilder du tagit så vet jag litegrann iaf. Här kunde du lekt lite med skärpedjupet lite mer för att isolera motivet. För mig kanske något stark saturation.. ett annat sätt att leka med isolering är ju att leka med saturation. ex behållit saturation på stövlarna och dragit ner lite på det gröna. framemot att se dina bilder i fortsättningen.

Vera: ja du har din personliga touch som jag sett av flera av dina bilder. Fin tolkning utav temat. Fint hur du använder små uppljusade ränder i bilden för o skapa ram kring bilden. Fina former och fin komposition. Bra gråskala med förtydligande kontraster. jättefint, en idé som jag oxå haft men inte utfört än. Enda jag har att kommentera är de utfrätta delarna som jag hörde att det inte gick att rädda. Tror man kan ordna det ändå, men det är lite pill.. Om det inte går att återställa med kurvor så kan man ju alltid klona o justera till passande ljuston. Tycker du gjort ett bra jobb med tanke på att du inte har så mkt prylar o leka med!

Jesper: kort o gott: väl utfört! syns att du har ett utvecklat bildspråk. som talar i komposition, färgskala och bildidé. Tycker det är en fin tolkning av temat med likartad min analys. Bilden har ett lugn i färgskala och utforming. Kan nästan höra ljudet i av dropparna. Intressant att du bryter mot kompositionsreglerna, men det funkar i detta utförande på ett "gör-ont-men-skönt-vis". Väntar spänt på fler bilder och nya ideér att få mig att öppna ögonen mer.

//Jolle

Skicka en kommentar

 

Think of a theme Design by Insight © 2009